Game track  web

Game track web

Join us نویسنده =sahand ps
Game track  web

Game track web

Join us نویسنده =sahand ps

3 company بازی ثروتمند جهان


فکر می‌کنید ارزش شرکت‌های بزرگ تولید کننده بازی‌های ویدیویی چه مقدار است؟ یوبی‌سافت، سونی، مایکروسافت یا الکترونیک آرتز در طول سال‌ها فعالیت خود، چه مقدار اندوخته‌ای جذب کرده‌اند؟ در ادامه با معرفی ۱۰ کمپانی ثروتمند حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی همراه زومجی باشید. 
شاید سی سال پیش کسی تصور نمی‌کرد که صنعتی به نام بازی‌های ویدیویی پدید بیاید و جزو  پر رونق‌ترین و با ثبات‌ترین صنایع روز دنیا شود و میلیاردها دلار در آن جابه جا شود. صنعت بازی‌سازی به قدری مهم شده که در برخی کشورهای پیشرفته‌ی دنیا از آن به عنوان یکی از ستون‌های اقتصادی و به نوعی فرهنگ و حتی ورزش یاد می‌شود. کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن که خود تولیدکننده‌ی کنسول‌های بازی هستند، با جذب میلیاردها دلار سرمایه، هر ساله بر اهمیت و ثبات بازار بازی‌های ویدیویی می‌افزایند. در این مقاله شما را با ده کمپانی ثروتمند توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدیویی آشنا می‌کنیم.Squeare-Enix

1- اسکوئر انیکس (Square Enix) ارزش: ۱.۲۶ میلیارد دلار

هر گاه نامی از شرکت اسکوئر انیکس می‌آید، طرفداران پر و پا قرص بازی‌های نقش آفرینی نام بازی Final Fantasy را به زبان می‌آورند. اسکوئر انیکس یکی از غول‌های بازی‌سازی کشور ژاپن است که از ترکیب دو شرکت اسکوئر و انیکس در سال ۲۰۰۳ پدید آمد. این کمپانی که بیشتر به خاطر بازی‌هایی مانند Final Fantasy، Dragon Quest و Kingdom Hearts معروف است، در سال‌های اخیر اقدام به گسترش محدوده‌ی فعالیت خود در سراسر جهان کرده و استودیوهای نام آشنایی مانند Eidos را خریداری کرده تا بازی‌های Deus Ex، Legacy of Kain، Hitman  ،Thief و Tomb Raider را جزوی از اموال خود کند.

اسکوئر انیکس با خرید استودیو ایداس، رسما بخش اروپایی اسکوئرانیکس را تاسیس کرد تا بیش از ۸۷۰ نفر را در این ناحیه مشغول به کار کند و در مجموع تعداد کارمندان خود را به ۳۵۸۱ نفر تا انتهای سال ۲۰۱۴ میلادی برساند. پرفروش‌ترین بازی اسکوئرا انیکس، Final Fantasy VII است که در سال ۱۹۹۷ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن و ویندوز منتشر شد. تا این لحظه ۱۰ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفته و از آن به عنوان پرافتخارترین قسمت در سری فاینال فانتزی یاد می‌شود. اسکوئر انیکس از سال گذشته تلاش‌هایی برای ورود به تکنولوژی‌های ابری و استریم بازی کرده است و شرکتی به نام شینرا تکنولوژی را در شهر نیویورک آمریکا تاسیس کرده تا بتواند قدم‌های مثبتی را در این حوزه بردارد.
 

Ubisoft

2- یوبی‌سافت (Ubisoft) ارزش: ۱.۸۴ میلیارد دلار

کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد و در حال حاضر با داشتن ۲۹ استودیو در ۲۶ کشور دنیا و بیش از ۹۲۰۰ کارمند، در مقام سوم بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی قرار گرفته است. با اینکه مقر اصلی شرکت در کشور فرانسه قرار دارد، اما بزرگ‌ترین استودیو این کمپانی در تورنتوی کانادا با ۲۱۰۰ نفر کارمند واقع شده است. یوبی‌سافت بیش از ۱۶ مجموعه بازی بزرگ دارد که هر کدام از آنها موفقیت‌های زیادی را کسب کردند. بازی‌های سالانه‌ای مانند Assassin's Creed و Far Cry نقش عمده‌ای در کسب درآمد‌ ممتد این کمپانی دارند. یکی از مشخصه‌های بارز یوبی‌سافت، تولید موتورهای گرافیکی اختصاصی برای هر یک از بازی‌های خود است. برای مثال، بازی Tom Clancy's Division از موتور SnowDrop استفاده می‌کند و سری بازی‌های Assassin'c Creed از موتور Anvil Next بهره می‌برند. حتی بازی جهان باز Far Cry از موتوری شبیه به Cryengine به نام Dunya استفاده می‌کند و بازی اکشن سوم شخص جهان باز Watchdogs  با استفاده از موتور Disrupt توسعه داده شده است. شرکت یوبی‌سافت در بخش تولید فیلم هم فعالیت دارد و بخشی به نام یوبی‌سافت موشن پیکچرز را با هدف تولید فیلم از سری بازی‌های این شرکت تاسیس کرده است. از فیلم‌های خوبی که توسط این شرکت تهیه شد می‌توان به Prince of Persia اشاره کرد که با همکاری کمپانی دیزنی تولید شد.
 

Konami

3- کونامی (Konami) ارزش: ۴.۱۴ میلیارد دلار

شرکت ژاپنی کونامی که در سال ۱۹۶۹ میلادی در شهر توکیو تاسیس شد، در رتبه‌ی هشتم ارزشمندترین توسعه‌دهندگان و ناشران بازی‌های ویدیویی در دنیا قرار دارد. کونامی بیش از هر چیز برای دو بازی Pro Evolution Soccer و سری مخفی کاری Metal Gear معروف است. البته‌ بازی‌هایی مانند Silent Hill و Castelvania نیز از مشخصه‌های اصلی این کمپانی ژاپنی به شمار می‌رود. از کونامی می‌توان به عنوان یک شرکت صاحب سبک در تولید بازی یاد کرد. سری Metal Gear که توسط استودیو کوجیما پروداکشنز و شخص هیدیو کوجیما ساخته شده است، جزو اولین بازی‌های سبک مخفی کاری بوده که بازی‌های زیادی مانند اسپلینتر سل شرکت یوبی‌سافت و هیتمن اسکوئر انیکس از آن به عنوان منبع الهام استفاده کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.